Retail Unity | Retail logica gedigitaliseerd

logo_Retail_Unity

Retail Unity

Innovatie en duurzaamheid in de Retail industrie: een Omnichannel softwareoplossing met inzicht in de CO2 footprint

Met de komst van e-commerce verkoopkanalen ervaren retailers grote uitdagingen met het afstemmen van hun supplychain en logistieke operatie op de nieuwste eisen van de consument.

Magazijnen van een Retailer bevinden zich vaak ver van de grote steden vanwege gunstige vastgoedprijzen en minder drukke toegangswegen. Echter vinden de B2B en B2C leveringen plaats in de druk bewoonde omgevingen waardoor de CO2 footprint van de Retailer vergroot. Het wegverkeer is substantieel toegenomen met een groot aandeel pakketdiensten. Ruim een kwart van de totale CO2 uitstoot afkomstig uit het wegverkeer betreft bestelauto’s met de levering van goederen!

Retail Unity ontwikkelt een software oplossing dat zich binnen de Retail industrie het beste laat omschrijven als een Distributed Order Management systeem. Complexe algoritmes berekenen wat de lokale vraag van de consument is, en hoe het lokale aanbod hierop aansluit. Dit verschilt per regio of land sterk. Deze informatie stuurt alle B2C stromen aan.

Door slim om te gaan met de uitlevering van e-commerce orders, retouren en winkel-naar-winkel leveringen verlaagt Retail Unity de operationele kosten. Een levering in Londen wordt bijvoorbeeld verstuurd vanuit een lokaal pop-up magazijn of een lokale winkel en retouren gaan direct terug naar een winkel waar de vraag het hoogst is. Dit is bovendien duurzamer: het verkleint de CO2 footprint van een Retailer als gevolg van fors minder én kortere ritten.  Zo gaan innovatie en duurzaamheid hand in hand!Plus Projects adviseerde Retail Unity de ontwikkeling van haar Distributed Order Management Suite te realiseren door gebruik te maken van de WBSO-subsidie én de MIT Haalbaarheid en schreef met succes de projectaanvragen.

Wilt u meer informatie over Retail Unity haar Distributed Order Management Suite, bezoek dan www.retailunity.com.