Marloes Janssen: “Mijn eerste maand bij Plus Projects”

Alhoewel ik sommige lezers wellicht al heb ontmoet tijdens de Vuurwerkparty in augustus, ben ik op 1 september 2017 officieel gestart bij Plus Projects. Vandaag, 4 weken later en met mijn eerste ervaringen op zak, deel ik mijn eerste indrukken en ervaringen met jullie.

Wie ben ik?

Allereerst wil ik beginnen door wat te vertellen over mijzelf. Mijn naam is Marloes Janssen en mag mijzelf ingenieur noemen, na het afronden van een Master Strategic Product Design aan de TU Delft. Na mijn afstuderen ben ik onder andere projectmanager geweest in de vastgoedsector. Daarnaast heb ik mij beziggehouden met marketing, communicatie en productontwikkeling van een uitbater en beheerder van parkeergarages. Ook heb ik tijdens mijn werk in 2016 mijn NIMA B opleiding behaald in consumentenmarketing.

Zo lang ik mij kan herinneren heb ik al willen weten hoe en waarom dingen werken. De afweging tussen techniek, bedrijf en klant en ook de onderwerpen innovatie en duurzaamheid stonden tijdens mijn opleidingen centraal. Daarnaast ben ik nieuwsgierig en hou er van om met mensen te praten over wat hen bezig houdt en zij een passie voor hebben. Dit waren voor mij een aantal van de redenen om bij Plus Projects te solliciteren. Ik kan mijn kennis en ervaring goed toepassen door vele, uiteenlopende bedrijven in hun (innovatie)proces te ondersteunen.

Kennis opdoen

Mijn eerste werkdag kreeg ik direct een warm onthaal, verschillende taken en uitleg over het bedrijf. Ik kon direct aan de slag en dat beviel goed. Al doende leert men.

Van verschillende collega’s kreeg ik gedurende de eerste week uitleg over de regelingen en hoe Plus Projects met deze regelingen omgaat; hoe ze echt proberen die toegevoegde waarde te bieden aan elke klant, zowel op  inhoudelijk als persoonlijk vlak. Aan het einde van mijn eerste week had ik mijn inventarisatie opgesteld voor mogelijke subsidies voor één van onze klanten. Deze mocht ik in de tweede week direct presenteren en werd goed ontvangen. Ook ben ik bij een regulier controlebezoek geweest van één van onze klanten. Erg leuk om ook direct de binnenkant van de fabriek te zien en een beeld te krijgen van de innovaties en S&O projecten die daar worden uitgevoerd.

Ik kon alle vragen die ik had stellen en met de hulp van mijn collega’s leerde ik direct wat ik kon verbeteren. In de weken erna ben ik een aantal keren meegegaan naar klanten, heb ik veel gelezen over subsidies en heb ik zelfs mijn eerste aanvraag al ingediend!

Eerste indruk

Dus wat kan ik nu vertellen na vier weken?

  • Plus Projects is een ambitieus bedrijf met kritische mensen die naast kritisch ook heel positief zijn.
  • Mijn werk bestaat uit een combinatie van doen en strategisch kritisch nadenken. Mijn tijd is verdeeld tussen onderweg zijn, de klant zien en het uitwerken van subsidieaanvragen op kantoor.
  • Als er wat te vieren is, dan wordt daar bij stilgestaan.
  • Iedereen zet zijn beste beentje voor waardoor ze samen en allen boven het maaiveld uitsteken. Eigen ideeën en inbreng worden erg gewaardeerd.
  • Iedereen staat open voor feedback, zodat ze kunnen blijven leren en verbeteren.
  • Naast hard werken is er ook tijd voor ontspanning door bijvoorbeeld in de pauze samen eten of even naar zee lopen voor een frisse neus, tussendoor Joep (de kantoorhond) aandacht geven of op donderdag gezellig met collega’s borrelen.

En hoe nu verder?

De komende tijd zal ik me vooral bezighouden met de WBSO en EIA/MIA-regelingen voor een aantal van onze klanten. Ik ga een hoop bijleren over deze en andere regelingen. En daar waar ik waarde toe kan voegen, zal ik dat zeker doen!

 

 

We zijn trots dat we mogen melden dat Plus Projects is verkozen tot FD Gazelle…